JEJAK UKHUWWAH

JEJAK UKHUWWAH

11/25/10

Jambatan Tergantung di Seremban, tarikan pelancong


Ini adalah satu projek yang boleh menarik jutaan pelancong ke Negeri Sembilan. Iaitu projek Seremban Middle Ring Road (MRRS) yang jambatannya tiba-tiba tergantung, putus tak bersambung macam tu saja. Kenapa ini berlaku ? Adakah penduduk Cina di Kg Baru membantah dengan pampasan yang rendah ? Kalau ya, kenapa penduduk Melayu di Rembau senang-senang je bagi tanah kepada kerajaan untuk projek landasan keretapi berkembar ?

Tak percaya, rakyat Malaysia lalulah sendiri jalan ini di bandar Seremban, berhampiran Taman Bukit Chedang. Bawa kamera, boleh bergambar di sini m sebagai mercu tanda baru bandar Seremban.

Sumber gambar dari http://live-metzelder.blogspot.com/2010/10/uncomplete-chedang-interchange.html

7 comments:

Anonymous said...

hampeh.. buek malu yo . bodoh ko bangang? ..tak kan pulak tak rancang awal2 sebelum upacaro pocah tanah dulu2. bangang lamo tak abih tambah lai bangang baru. Jasa Kepado Rakyat konon. Kalau dah tau duit tu tak cukup tak payah buek dulu. RM500 juta tu macam2 bondo lain boleh buek. Bosarkan/tambahkan hospital bosar dokek situ pun lai bagus. Hari2 nak menanggung jem, lainlah pegawai kerajaan, naik keto pun ade drebar, kalau sosak ado polis eskort..kojo silap pun tak po.. duit org(rakyat). Kalau kojo swasta dah lamo kono buang. hampehhh.

Anonymous said...

yang bangang tu ko lah ngok...memang biasalah sesebuah jambatan dibina terlebih dahulu untuk projek pembangunan akan datang,kerana sesuatu itu dirancang 20 tahun dahulu..kalau dan jalan tu sibuk nanti,baru nak buat jambatan..salahkan kerajaan pulak..bodoh punya binatang.

Anonymous said...

Ateh ni org gomen...

Anonymous said...

Pembangkang bodoh dalam hal ni..
den selalu pois bukit chedang ada ado projek sambungkan jalan nie...

nampak benar OTAK-OTAK pembangkang nie main tangkap muat je.. lain kali sila buat kajian ye. heheh

Anonymous said...

Apo masalah orang yg post ni.bondo tak siap lagi sabar la.kan bondo tongah buek tu.den duduk kek somban takdo do cito bondo ni bmasalah.tak reti bezo ko jambatan gantung ng jambatan highway?apo masalah ko ni?

Anonymous said...

taK KELUARKAN KE PROJEK PEMBINAAN gereja terbesar di asia yang dibiayai oleh PKR dan disokong PAS..? lepas ni admin yang bongok mcm orang kelantan ni akan keluarkan GAMBO PATUNG BUDHA TERBESAR DI ASIA pulah yang ada di kelantan, kos diberikan oleh kerajaan PAS kelantan...hahaha..jembatan belom siap pon nak kecoh,dasar mental MACAI = MENGANGGOK APASAJA CAKAP ANUAR IBRAHIM.

Muzamil Mohammad said...

projek ikot pakej la...xphm pasal construction dok diam2 la.