CUTI JUMAAT

CUTI JUMAAT

4/10/11

Polis mati kesan tembakan di kuarters polis Petaling Jaya


Seorang anggota polis telah dijumpai mati dengan kesan satu das tembakan di kepala di bilik kuarters polis Salak South Baru menurut laporan akhbar Malay Mail 10 April 2011. Ini bukanlah kali pertama anggota polis dijumpai mati dengan kesan tembakan di balai polis mereka bertugas.

Pada Februari 2011 seorang anggota polis berpangkat sarjan ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala di Jalan Mahang, Puncak Alam 2, Selangor.

Pada Disember 2009 pula seorang anggota polis berpangkat sub inspektor juga telah ditemui mati dengan kesan tembakan di pejabat cawangan Trafik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jelebu.

Pada Disember 2004 seorang anggota polis berpangkat Sjn Mejar juga telah ditemui mati dengan kesan tembakan di pejabatnya di Balai Polis Paroi, Seremban.

Pada Oktober 2007 seorang anggota polis berpangkat koperal telah ditemui mati dengan kepala berlumuran darah di lorong belakang bangunan kedai di pusat perniagaan Lavender Heights, Senawang.

Itu adalah kematian yang dilaporkan. Berapa banyak lagi kematian anggota polis yang tidak dilaporkan? Adakah banyak lagi misteri-misteri kematian polis sebegini?

Ada pemimpin Umno kisah? Atau pemimpin Umno hanya kisah mengenai video lucah tetapi tidak kisah akan nasib keluarga dan anak-anak anggota polis yang telah menjadi mangsa.

Adakah akan ada kejadian serupa pada masa akan datang?

COP FOUND DEAD WITH GUNSHOT WOUND IN HIS ROOM

Sunday, April 10th, 2011 15:51:00

PETALING JAYA: A police constable attached with the Cheras police headquarters' transportation unit was found dead with a single gunshot wound to the head this morning.

The 23-year-old policeman, whose identity was kept a secret, was found at 8am in his room at police quarters in New Salak South.

The body was found by his colleague who had to break down the door after he heard a gunshot coming from the room.

It is learnt that the deceased's sister was also there when they found the body as she was there to visit him.

She had tried to call him on his handphone but it went unanswered.

Police also found a .38 revolver in the room.

Kuala Lumpur police CID chief Datuk ku Chin Wah, said the handgun was given to the deceased yesterday for duty.

He, however, did not turn up for duty.

Ku said the case has been classified as sudden death pending a post mortem report.

The deceased’s body was taken to University Kebangsaan Malaysia Hospital for a post mortem.

It is learnt the deceased hailed from Perak and had been with the force for three years.

http://www.mmail.com.my/content/68988-cop-found-dead-gunshot-wound-his-room

Sumber berita :

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0203&pub=utusan_malaysia&sec=Jenayah&pg=je_03.htm&arc=hive

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1206&pub=Utusan_Malaysia&sec=Selatan&pg=ws_02.htm

http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-18248802_ITM

http://findarticles.com/p/news-articles/new-straits-times/mi_8016/is_20071005/cop-dead-shophouses/ai_n44376465/

7 comments:

Anonymous said...

ada korang tau ke berapa pampasan yg keluarga yg meninggal tu dapat... pandai jer korang b'cakap!! nak huru-harakan negara, banyaklah cerita korang!! korang ni parasit tau tak!! klau jadi pokok, korang ni adalah pohon2 menumpang! tak pernah tau diri... di beri tempat tinggal, malah yang memberi pulak yg nak korang bunuh... tu arr korang. PARASIT!!!

Anonymous said...

banyak dah dapat duit rasuah, duit kopi, duit teh tarik,duit rokok ngan duit tepi....x percaya ke dari atas smpi bwh byk yg korup sbb apa? sbb tuntutan hidup yg tinggi memerlukan perbelanjaan yg tinggi jugak. Sekali dh rasa susah nk buang bro brg sedap free plak tu...

Anonymous said...

TU LAH PARASIT SEBENARNYA KALAU LU NK TAU YG MENYEBABKAN SEMUA ORG TERTEKAN.MAKAN DIAM2 SELAIN GAJI TU LAH BUAT NEGARA HURU HARA NGOK

Anonymous said...

Tajuk analisis, isi copy and paste ... sampah. Nak tahu tekanan kerja polis duduk berkawan dengan polis. Rasuah polis? Ajar diri sendiri untuk tidak memberi, kalau salah berani tanggung. Kalau korang berani tuduh polis rasuah, korang kena berani mengaku korang pemberi rasuah. Dosa korang tiga kali ganda daripada polis.
1. korang langgar undang-undang negara.
2. korang rasuah polis untuk mengelak hukuman.
3. Korang burukkan institusi polis sebagai institusi rasuah sedangkan korang jugalah penyuburnya.

Tolong kurangkan beban kerja polis dengan bertindak sebagai rakyat yg mematuhi undang2.

Anonymous said...

jangan salahkan orang lain lah,fikir le sendiri. kalau tak buat keje macam tu. mana polis boleh beli keta besar2, handphone canggih.Lepas tu suka cari kesalahan orang. speed trap kat jalan yang menurun bukit.

JAMILKUCING said...

Assalamualaikum. aku cuma nak cakap satu je. kepada yg komen melalak macam anjing tapi gunakan anonymous lebih baik balik suruh mak kau ornag melacur lagi bagus. sebab kau ornag memalukan ibu yg melahirkan kau orang. dia penat penag mengandung ko orang.lahirkan ko orang tapi ko orang abcul tak berani secara jantan. woi malu laaaa

Anonymous said...

Bg salam dh elok dah tp pirahhhhhh lu jamilkucing.. mak bapak kau bg nama sedap2 kau namakan diri kau tu kucing apa ke bodohnya dh jadi org elok2 nk jadi kucing mak kau kongkek kucing dapat kau kot... ptuiii p ckp ngan kucing jantan la luuuu. BUAT MALU UMAT MANUSIA LA LU.AMIK KAU..