KAMI BERSAMA MU

KAMI BERSAMA MU

11/18/12

Hamas guna peluru berpandu Iran serang Israel


Hamas said it has developed “M-75” rockets with a range of approximately 46 miles that were fired toward Jerusalem. On Thursday, Hamas had also used Iranian-build Fajr-5 missiles in an attack on Kiryat Malakhi. Fajr-5 also has a similar range of 46 miles. Most of the rockets fired by Hamas have fallen within 25 miles of the Gaza border. By using the longer-range rockets, Hamas has been able to target Tel Aviv and Jerusalem. About 30 rockets were also fired from Gaza into southern Israel on Saturday morning.

4 comments:

Anonymous said...

jangan sokong iran melampau sangat... dengar sumber dari iran .. gila ke aper

http://arrahmah.com/read/2012/11/10/24624-serangan-mujahidin-iran-tewaskan-20-tentara-garda-revolusi-rafidhah-iran.html

http://arrahmah.com/read/2012/01/25/17601-video-warga-syiah-melakukan-ritual-sesat-di-kabah-mereka-di-iran.html

Anonymous said...

tak payah nak sokong sangat iran tu laa.. KONON nya si hizbulsyaitan tuh ada beratus roket tapi haram tak penah dilancarkan ke israel. toksah kene tipu lagi.. palestin hanya gunakan roket al-qassam buatan tempatan. bukan fajr5 menipu tuu.. pk balik.. sapa sebenarnya hizbulsyaitan nih.. apa kaitan mereka dengan Gerakan Amal masa peristiwa sabra shatilla.. kenapa pula fatah dan hamas menolak bulat2 kerjasama dengan mereka? nak lagi?? tgk link kt bawahn nih.

http://www.youtube.com/watch?v=qs9IDgoblak&feature=youtu.be

suprie08 said...

dunia ada undang2 weii..ko ingat suka2 iran bolih serang israel...kalau israel serang iran dulu..barulah kita bolih tenguk betul ker iran ada senjata canggih...

Anonymous said...

Apalah marah sangat dgn Iran tu. setakat ini tiada seorang ulamak dunia pun yg mengatakan syiah itu agama sesat. syiah juga berpegang kepada al quran dan hadis. bezanya syiah berpegang kepada imam 12 manakala sunah imam yg empat. Ada 73 cabang islam hanya 1 diiktiraf. Hanya Allah yg tau. Tak usahlah kita dengar dakyah Yahudi. Puak Yahudi memang anti Iran kerana Iran satu2nya negara islam yg maju.Dulu Iraq dah hancur angkara Yahudi. sokonglah Iran walau pun berlainan fahaman. Apakah kita yakin bahawa penganut sunnah shj yg akan masuk surga? belum tentu jawapannya. Kita war2kan upacara syiah tapi upacara penganut sunnah camana. Contoh dlm upacara nikah kawin prg islam di Malaysia lagi karut. Bukalah kitab mana hadis mana ada ditulis upacara berinai,upacara bersanding,pakai goun macam orang puteh. Tentu tak ada cuma adat shj. Siapa cipta adat? Orang tua dulu2. Siapa mereka?. Hindu ke,kristian ke atau islam ke?. Mazhab apa mereka itu. Syiah ke atau sunnah ke. Entah aku pun tak tau nak jawab. Kalau takat tau sikit2 lebeh baik diam. Kita lihat shj adakah Iran berul2 ikhlas dan jujur membantu Pelasten.