KAMI BERSAMA MU

KAMI BERSAMA MU

11/27/12

Hempas batu nisan ketika Ahli Parlimen berceramah


27 Nov 2012

MELAKA: Majlis penutup Karnival Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Molek 55 Jam yang berlangsung di Japerun DUN berkenaan kecoh apabila seorang lelaki dipercayai kurang siuman tiba-tiba muncul di pentas dan menghempaskan batu nisan, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, lelaki berusia lewat 30-an itu tiba-tiba menaiki pentas membawa bungkusan ketika ceramah disampaikan Ahli Parlimen Sri Gading, Johor, Datuk Mohamad Aziz.

Sumber berkata, tindakan lelaki itu menyebabkan Mohamad dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Molek, Datuk Md Yunos Husin serta hadirin terkejut.

“Mohamad berhenti menyampaikan ceramah selepas nampak lelaki terbabit muncul di pentas sambil bertanyakan tujuannya datang sebelum batu nisan itu dihempaskan.

“Keadaan agak kecoh dan mengejutkan hadirin sebelum sepasukan polis menahan lelaki terbabit kerana mengganggu perjalanan majlis berkenaan,” katanya, di sini, semalam.

Cubaan pecah mesin ATM di masjid gagal


27 Nov 2012 

KUALA LUMPUR – Sebuah mesin pengeluaran automatik (ATM) Bank Islam di Masjid Al-Hidayah, Jalan Sentul di sini gagal dipecah sekumpulan suspek dalam kejadian samun yang dipercayai berlaku pagi semalam.

Kejadian itu disedari pada kira-kira 9 pagi ketika seorang pencuci sedang menjalankan tugasnya di dalam kiosk itu, yang turut menempatkan mesin deposit wang milik Bank Islam.

Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan berkata, pemeriksaan mendapati beberapa kesan bakar dan pecah pada ATM itu, yang dipercayai menggunakan bahan Oxytelene.

Beliau berkata, polis percaya suspek tidak meneruskan cubaan memecah ATM itu setelah menyedari perbuatan mereka dikesan orang awam yang melalui kawasan tersebut.

"Suspek dipercayai tergesa-gesa meninggalkan tempat kejadian setelah gagal memecahkan ATM,” katanya dalam khidmat pesanan ringkas malam tadi.

Zakaria berkata, siasatan di tempat kejadian turut menemui dua tong gas dan satu beg galas yang mengandungi peralatan pecah rumah. – BERNAMA

11/25/12

Dua Isu Utama Rakyat di N.Sembilan Menjelang PRU


Dua isu besar yang melibatkan kepentingan rakyat di Negeri Sembilan menjelang Pilihanraya Umum ke 13 ialah ;

1. Tender bangunan Hospital Rembau masih belum dikeluarkan sehingga kini, sedangkan upacara perletakan batu asas telah disempurnakan pada bulan Mac 2008 oleh Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan. Ulasan penuh isu ini di http://mohdtaufek.blogspot.com/2012/11/tender-bangunan-hospital-rembau-masih.html

2. Pembinaan jalan baru Pasir Panjang ke Linggi sepanjang 22.5 km yang dibina sejak tahun 2005 yang masih belum siap sehingga kini. Kos asal projek RM118 juta, kemudian ditambah lagi RM118 juta pada kontraktor yang sama pada tahun 2008, ditambah lagi RM47.5 juta juga pada kontraktor yang sama, dimana salah seorang Ahli Lembaga Pengarah syarikat yang dianugerahkan membina jalan ini ialah Dato Napsiah Omar, bekas Menteri Kabinet serta bekas pimpinan tertinggi Umno dan Wanita Umno. Ulasan penuh isu ini dengan fakta di http://mohdtaufek.blogspot.com/2012/11/jalan-pasir-panjang-ke-linggi-rm300.html

11/23/12

CERAMAH UMUM PAKATAN RAKYAT REMBAU



AHAD 25 NOV 2012 - 9 MALAM
Di Bilik Gerakan UPU Pilin, Durian Daun (DUN Chembong)
Bersama :
YB Dr. Zulkifli Ahmad , Ahli Parlimen PAS Kuala Selangor
Hj. Mustaffa Kamil Ayub, AJK PKR Pusat
YB Cha Kee Chin, ADUN DAP Bukit Kepayang, Seremban
Dr. Rosli Yaakop, Timbalan Pesuruhjaya PAS N.Sembilan

11/22/12

Gaza, dari Malaysia kita hanya mampu berdoa


PERTARUNGAN IRON DOME VS RUDAL AL QASSAM

TEL AVIV - ( MilNas ) :Sedikitnya 737  roket telah ditembakkan oleh Brigade Al Qassam, sayap militer Hamas dari Gaza ke Israel.

Menurut Juru bicara militer Israel, 492 roket berhasil mendarat namun 245 lainnya dapat disergap oleh sistem pertahanan Israel yang baru, Iron Dome.

Hal ini menunjukkan Iron Dome hanya sukses secara parsial, namun Hamas justru  melangkah lebih jauh dengan kemampuan barunya menembakkan roket hingga ke Tel Aviv. 

Roket Hamas ini semakin menunjukkan kelemahan Israel yang bisa saja terus dimanfaatkan oleh Hamas.
Serangan Roket Hamas di Tel Aviv

Israel menuding kemajuan kualitas roket Israel tidak terlepas dari transfer teknologi fajr-5 dari Iran. 

Menurut Israel, komponen-komponen roket itu dikirim ke Sudan lalu ke Mesir, untuk diselundupkan lewat terowongan bawah tanah ke Gaza. Namun militer Iran menolak tudingan transfer teknologi itu.

Menurut Iran, Hamas mengembangkan teknologi roket sendiri dan Israel diminta tidak mencari kambing hitam.

Sejumlah pengamat militer juga menilai Hamas membuat kejutan dalam perang ini karena mampu meluncurkan roket dari bawah tanah yang belum pernah dilakukan sebelumnya.  Hamas juga telah berkembang dengan mamiliki rudal-anti udara.

Satu pesawat mata-mata dan, dua F-16, satu helikopter apache dan satu tank diklaim Brigade  Al-Qassam, berhasil ditembak jatuh.  Mereka pun mempublikasikan dua kartu tanda pengenal tentara Israel yang berhasil ditangkap.

Brigade Al Qassam Tangkap 2 Pilot Israel

Roket -roket Hamas yang menghantam berbagai tempat di Tel Aviv, membuat banyak penduduk Israel terguncang.

“Kini tidak ada lagi wilayah Israel yang aman dari serangan roket Hamas, ujar seorang penduduk perempuan di Tel Aviv.

Beberapa roket Hamas menghantam rumah, perkarangan rumah dan mobil di Tel Aviv, yang menyebabkan beberapa penduduk terluka. 

Kini warga Tel Aviv tidak bisa lagi tidur dengan nyaman, karena setiap beberapa jam ada raungan sirene keras di Tel Aviv, pertanda datangnya serangan roket dan penduduk diminta berlindung.
Akibatnya selama tiga hari terakhir penduduk Tel Aviv kurang tidur karena selalu diganggu oleh raungan Sirene.

Gempuran Israel di Gaza

Kondisi di Gaza sebenarnya lebih parah.

Tidak ada tempat yang aman di Gaza dan tidak ada pula peringatan datangnya serangan Israel melalui raungan sirene. 

Jumlah serangan Israel ke Gaza jauh lebih dasyat.

Penduduk Gaza seakan mengundi nasib, apakah dia atau keluarganya kena bom Israel hari ini atau besok hari. Tidak ada yang pasti.

Menurut  Organisasi Kesehatan Dunia (WHO), rumah sakit juga mulai kehabisan obat obatan dan stok darah, akibat banyaknya korban yang terkena serangan militer Israel.

Persediaan 192 jenis obat (40 persen dari obat-obat darurat) dan 586 jenis perlengkapan medis sekali pakai (65 persen dari perlengkapan medis darurat) sudah habis.

Operasi-operasi yang tidak darurat ditunda karena minimnya obat bius. 

Sedikitnya 90 penduduk Gaza telah tewas dan 700 lainnya terluka.  Sementara di pihak Israel, tiga tewas dan beberapa penduduk terluka.

Serangan Israel di Gaza

Di tengah serangan Israel yang membabi-buta, para pejuang Palestina menantang militer Israel untuk melaksanakan ancamannya melakukan penyerbuan darat. Para pejuang Palestina di Gaza menyatakan telah siap menghadapi serangan darat.

Pernyataan tantangan untuk perang darat dari pejuang Palestina kepada militer Israel, dilontarkan juru bicara sayap militer Hamas Abu Ubaidah setelah PM Israel Benjamin Netanyahu menyatakan sudah menyiapkan pasukannya di perbatasan.

Sementara, hasil poling terakhir koran  Israel Haaretz  memperlihatkan 84 persen Yahudi yang tinggal di wilayah pendudukan mendukung serangan ke Gaza. Hasil jajak pendapat tersebut menunjukkan hanya 12 persen responden menentang serangan ke Gaza.

Brigade Al Qassam

Kini militer Israel tidak memiliki alasan politis lagi untuk tidak melakukan serangan darat ke Gaza, seperti yang mereka gembor-gemborkan, setelah mayoritas warga Israel menyetujuinya. Masalahnya adalah di militer Israel itu sendiri, apakah mereka siap menerima resikonya atau membatalkan serangan tersebut.

Dari perspektif masyarakat sipil, rencana peperangan darat tersebut memang mengerikan dan tentu akan menelan banyak korban. Namun perspektif itu berbeda dengan cara pandang sayap militer Hamas, Brigade Al Qassam.  ”Peperangan itu nanti ibarat seorang pemuda yang siap menjemput calon pengantinnya. Kami akan sambut peperangan itu dengan suka cita”, teriak anggota Brigade Al Qassam.

ROKET HAMAS KUBUR MITOS KEUNGGULAN IRON DOME ISRAEL

GAZA - ( MilNas ) : Seorang anggota parlemen Iran mengatakan serangan balik balasan para pejuangPalestina terhadap Israel mampu menunjukkan kelemahan perisai rudal Iron Dome rezim Zionis.

"Serangan balik roket-roket muqawama menembus kota-kota penting Israel bisa dianggap sebagai respon tegas dan kategoris terhadap agresi rezim Zionis di Jalur Gaza," kata Hossein Sobhani Nia, Senin (19/11).

Roket-roket pejuang Palestina menembus kota-kota penting Israel  termasuk Eilat, Eshkol, Sha'ar Hanegev, Be'er Sheva, Gan Yavne, dan Ashkelon. Sementara itu, Jaringan listrik di Hofashkelon dihantam roket yang menyebabkan seluruh aliran listrik di kota tersebut terputus. Tidak hanya itu, roket-roket Palestina juga berhasil mencapai jantung Israel, Tel Aviv.

Rezim Zionis memerintahkan semua pusat pendidikan yang berjarak 40 kilometer dari Jalur Gaza ditutup pada hari Senin. Roket muqawama Palestina menyebabkan seluruh aktivitas di Universitas Ben Gurion di Beer Sheba dihentikan.

Media-media Israel sendiri melaporkan bahwa perisai rudal Iron Dome gagal untuk melindungi kota dari serangan roket Palestina. Dilaporkan, sejak Rabu lalu hanya sepertiga dari proyektil yang berhasil dicegat oleh Iron Dome Israel.

Roket muqawana menghantam helikopter, drone dan jet tempur Israel. Sayap militer Hamas menembakkan tiga roket 107 ke arah kapal tempur Israel.

Dinas intelijen Israel menyatakan bahwa Hamas memiliki lebih dari 10 ribu roket jarak menengah dan jauh.

Serangan roket muqawama Palestina menghantam gedung partai Kadima dan distrik Zionis. Serbuan roket pejuang Palestina juga menghantam area halaman gedung perwakilan rakyat Eshkol. Media-media Israel mengkonfirmasikan jatuhnya 5 roket muqawama Palestina jatuh di halaman gedung perwakilan rakyat Eshkol di selatan Israel.

Tembakan roket dari arah Gaza memicu ketakutan akut bagi warga Israel. Televisi Kanal 10 Israel melaporkan, bunker-bunker di Ashkalon penuh sesak, dan dibangun 20 bunker baru di kota ini menyusul berlanjutnya serangan roket muqawama ke selatan Israel.

Sejak 14 November hingga kini, militer Israel telah menyerang Jalur Gaza sebanyak 1.350 kali. Serangan Israel menyebabkan lebih dari 100 orang Palestina tewas dan ratusan lainnya terluka, tremasuk anak-anak, bayi dan wanita.

11/21/12

Penipuan kontrak Linguaphone, ramai pelajar IPT terpedaya



Aduanrakyat.com 21 Nov 2012 - Saya salah seorang pelajar IPT Politeknik Muadzam Shah, Pahang. Pada tahun lepas iaitu 18 oktober 2011 , saya telah dipaksa dan diajak oleh penjual Linguaphone untuk mendengar tentang penerangan produk pembelajaran bahasa Inggeris mereka.

Pada mulanya saya tidak mahu dan ingin menolak untuk menandatangani kontrak dan membeli produk tersebut dengan harga RM 2,389 dengan ansuran bulanan RM110 . Saya telah membayar deposit sebanyak RM 299.

Semasa pembelian, sya disuruh menandatangani kotrak pembelian tanpa menyuruh dan memberi saya membaca syarat-syarat pembelian produk terlebih dahulu. Saya dan beberapa rakan pelajar yang lain telah terjerat dengan kata-kata manis penjual.

Mereka juga enggan apabila saya mengatakan bahawa saya ingin memberitahu ibu bapa terlebih dahulu dan penjual tersebut mengatakan ”ala adik, adik beli ni pun untuk adik juga, tak kan la mak bapak adik tak nak tengok adik berjaya, itu bukan ibu bapa namanya”.

Medengar kata-kata penjual saya merasa amat tertekan sehingga tidak tahu ingin berbuat apa. Selepas menandatngani kotrak barulah saya diberitahu oleh penjual bahawa setiap pembelian yang dibuat tidak boleh dipulangkan. Saya berkeras untuk memulangkan produk pada hari itu namun mereka tidak mahu sehingga ada salah seorang kawan saya juga berkeras untuk membantu saya.

Penjual tersebut memberitahu dia akan cuba membantu saya untuk membatalkan n memulangkan semula produk tersebut namun setelah beberapa hari saya cuba menghubunginya, tiada jawapan dan penjual berdiam diri. Pihak linguaphone berkali-kali menghubungi saya meminta untuk membuat bayaran.

Saya bingung kerana baru saya tahu Produk Linguaphone telah menjerat ramai pelajar IPT khususnya pelajar kemasukan baru. Mereka mengatakan bahawa surat tindakan akan dihantar dan nama saya akan di ”BLACKLIST” sekiranya saya tidak membuat bayaran.

Mereka mengatakan mengapa saya tidak menghubungi office sekiranya hendak membuat pembatalan. Bagaimana saya tahu akan hal itu sedangkan saya sendiri tidak diberitahu tentang perkara itu dan penjual juga hanya berdiam diri.

Baru-baru ini saya telah membuat bayaran tunggakan selama 13 bulan sebanyak RM 1430. Saya merasa amat tertipu dengan cara penjual menarik pelanggan untuk membeli produk mereka.

Mereka memakai unsur pujuk dorong bagi mengaburi mata pelanggan supaya membeli produk mereka. Baru-baru ini juga ramai pelajar baru di Kampus saya telah membeli produk Linguaphone dan Pihak Jwatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) sedang mengusahakan untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Setelah saya mencari pelbagai maklumat mengenai produk Linguaphone di Internet, baru lah saya tahu bahawa produk ini telah menipu dan ramai pelajar IPT yang telah membuat tuntutan terhadap produk ini.

By: Faridah Binti Salihan

11/20/12

2 jet F16, 1 heli Apache, 1 UAV Israel ditembak Hamas



SATU UAV, APACHE, KAPAL PERANG DAN DUA F-16 JADI KORBAN ROKET HAMAS - GAZA-( MilNas ) :Sumber-sumber Palestina menyebutkan, sebuah jet tempur F-16 Israel jatuh kemarin (Ahad, 18/11) di Jalur Gaza.

Menurut keterangan berbagai sumber Palestina, pesawat tempur Israel itu jatuh di Khan Yunis beberapa saat melakukan bombardir sebuah rumah milik warga Palestina dan menggugurkan seluruh anggota keluarga di dalam rumah tersebut. Namun belum ada keterangan lebih lanjut dalam hal ini.

Sebelumnya, sebuah helikopter Apache Israel ditembak jatuh oleh roket muqawama.

Brigade Izzuddin Qassam, sayap militer Hamas juga menembakkan tiga roket 107 ke arah kapal tempur Israel. Hingga kini militer Israel belum memberikan keterangan apapun.

Dengan demikian Israel telah kehilangan satu pesawat tanpa awak, satu helikopter Apache, dan dua pesawat F-16 dalam agresinya ke Jalur Gaza.


Dapatkan maklumat dan berita terkini di Gaza, Palestin dari NGO Malaysia yang menyalurkan bantuan terus ke Palestin di http://aqsa2gaza3.blogspot.com   atau

Moh kita jayakan Misi Bantuan Kecemasan di Gaza dengan menyumbang ke AQSA SYARIF BERHAD di Maybank Islamic 551575004299 atau Bank Islam 12092010034904.

JOM KITA DOA DAN BANTU !

11/18/12

Hamas guna peluru berpandu Iran serang Israel


Hamas said it has developed “M-75” rockets with a range of approximately 46 miles that were fired toward Jerusalem. On Thursday, Hamas had also used Iranian-build Fajr-5 missiles in an attack on Kiryat Malakhi. Fajr-5 also has a similar range of 46 miles. Most of the rockets fired by Hamas have fallen within 25 miles of the Gaza border. By using the longer-range rockets, Hamas has been able to target Tel Aviv and Jerusalem. About 30 rockets were also fired from Gaza into southern Israel on Saturday morning.

11/16/12

Kembar dalam kandungan hilang di malam hari



16 Nov 2012 – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.

Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.

Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.

“Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.

“Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis.

“Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.

“Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis,” cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.

Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.

Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.

Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.

“Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang,” ujarnya.

Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.

“Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.

11/15/12

Isu Pertukaran Guru



Aduanrakyat.com 15 Nov 2012 - Saya terpanggil untuk melaporkan kepada Aduan Rakyat online ini kerana isu ini masih tidak menyebelahi kami yang telah berlanjutan sehingga 7 tahun. Isu tersebut adalah isu Pertukaran Guru.

Setiap tahun permohonan Pertukaran Guru akan keluar sebanyak 2 kali iaitu pada bulan April dan bulan September masing-masing untuk pertukaran bulan Jun dan Januari.

Walaubagaimanapun sehingga kini lebih 6 kali permohonan di buat tetap tidak menyebelahi kami sekeluarga. Kami tinggal berjauhan selama 7 tahun sejak tahun 2006.

Isteri saya mengajar di Perak sebagai guru j-qaf dan tinggal bersama 3 orang anak yang masih kecil. Kini sedang sarat anak yang ke empat dan saya juga berkhidmat dalam jabatan kerajaan di salah sebuah universiti di Terengganu yang mana tiada cawangan di mana-mana.

Saya akan berulang-alik ke Perak setiap 2 minggu secara tidak langsung akan menjejaskan prestasi kerja saya. Setiap kali balik saya akan mengambil cuti rehat.

Setiap kali permohonan kami yang gagal, saya isteri dan anak-anak akan turun ke Putrajaya untuk membuat rayuan.

Rayuan tidak tahulah sudah berapa kali. Merayu dan terus merayu. Begitu juga kepada rakan-rakan yang senasib dengan kami. Alasan dan kata-kata semangat di Kementerian pelbagai bentuk kadang kala saya dah boleh tahu skrip yang sentiasa mereka gunakan setiap kali rayuan dibuat.

Alasan yang mereka gunakan adalah tiada kekosongan, isu keselamatan, isu kesihatan dan sebagainya. Tetapi saya lebih tertarik dengan isu keselamatan. Adakah sampai isteri/suami atau anak-anak kita terancam baru boleh bertukar? Mungkin mati dibunuh atau sebagainya. Kenapakah pihak kementerian tidak memandang lebih serius perkara-perkara seperti ini.

Hari-hari di media cetak dan media elektronik sentiasa highlight pelbagai isu jenayah yang amat kritikal. Saya amat risau keselamatan keluarga saya di Perak. Seperti ada pepatah melayu mengatakan batuk ditimpa tangga baru nak beri peluang.

Selain itu pihak kementerian juga selalu mengatakan Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis adalah antara negeri-negeri yang amat susah untuk berlaku pertukaran terutama guru-guru j-Qaf.

Sampai bila perkara begini akan selesai. Hinggakan setiap kali pertukaran berlangsung, di paparan website kementerian akan tertera kekosongan untuk guru-guru ini bertukar ke negeri yang disebutkan tidak ada kekosongan. Seperti ibarat tunggu bulan jatuh ke riba.

Saya memohon Tan Sri Muhyiddin Yasssin sebagai Menteri Pelajaran Malaysia memandang serius perkara ini kerana ini adalah salah satu kebajikan para guru yang ingin mendidik anak bangsa.

Saya memohon maaf sekiranya email ini agak keterlaluan tetapi ini adalah luahan isi hati suami yang ingin hidup bersama-sama keluarga tercinta. Bukan untuk menyalahkan mana-mana pihak cuma kami ingin mendapat sedikit feed back yang positif daripada pihak kementerian.

Lagipun bulan November ini pun telah diisytiharkan sebagai bulan keluarga oleh Perdana Menteri baru-baru ini. Jadi bagaimana hendak mengukuhkan institusi keluarga kalau sorang di timur dan sorang dibarat.

Harap Maklum.

Sekadar luahan perasaan oleh seorang suami. Terima Kasih.

By: Nasir Terengganu

11/5/12

Ceramah Umum DUN Kota 10 Nov 2012


CERAMAH UMUM
Tarikh : 10 Nov 2012, Sabtu
Masa : 9 mlm
Tempat : Pekan Chengkau, Rembau
Penceramah :
Zulkefly Mohamad Hj Omar, AJK PAS Pusat
Nazree Yunus, Naib Ketua AMK Malaysia
Ustaz Nor Azman, Ketua Penerangan PAS N.Sembilan
Ramlan Roes, Exco AMK Malaysia
Rozmal Malakan, TYDP PAS Rembau

Maklumat lanjut sila hubungi Zamri 013-2124086

Kuliah Ustaz Azhar Idrus 12 Nov 2012 Seremban



KULIAH USTAZ AZHAR IDRUS
Isnin 12 Nov 2012 , jam 7 mlm
Di Seremban – Dataran Muhibbah, Kg Ismail, Ampangan
Untuk maklumat lanjut sila hubungi Cikgu Hassan 013-3426346

11/3/12

Pengerusi Perkasa N.Sembilan pun hadir program bekas Al Arqam

Kenapa apabila Dr Badrulamin hadir majlis pengikut bekas Al Arqam beliau ditahan dan dijadikan berita utama? Kenapa apabila Pengerusi Perkasa N.Sembilan hadir majlis pengikut Al Arqam tiada penahanan dan tidak dijadikan tajuk berita akhbar?

Laporan program rasmi Pengerusi Perkasa N.Sembilan bersama pengikut bekas al Arqam di http://anjangmuor.wordpress.com/2012/08/06/umno-vs-gisb-dari-kacamata-perkasa/